Котляревський ЗДО (ясла-садок) "Барвінок"
Миколаївська область, Миколаївський район

Звіт керівника закладу

ЗВІТ

 

Директора Котляревського закладу дошкільної освіти

(ясла-садок) «Барвінок»

Дука Вікторії Володимирівни

перед колективом,

батьками та громадськістю

про проведену роботу

за 2023-2024 навчальний рік

Фото без описуЗвітування за змішаною формою.

01.07.2024 р.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. №178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійних технічних закладів перед колективом та громадськістю».

Шановні батьки та працівники закладу, відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, я, керівник Котляревського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Барвінок» Дука Вікторія Володимирівна, звітую перед Вами про свій персональний внесок у підвищення рівня освітнього процесу та результативність роботи установи протягом 2023-2024 навчального року.

Мета:

Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.

Завдання звітування:

  1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.
  2. Стимулювати вплив рішень у сфері управління навчальним закладом.
  3. Поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень
  4. Запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в нашому закладі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.

Порядок денний:

  1. Вибори голови та секретаря зборів
  2. Вибір лічильної комісії
  3. Звіт керівника
  4. Обговорення звіту (виступи батьків, членів колективу, громадськості)
  5. Таємне голосування

 

Кількість педагогічного колективу – 8

Дошкільна повна вища освіта – 1

Вища освіта – 4

Середня спеціалізована освіта – 3

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Барвінок» розташований за адресою: село Котляреве, вулиця Першотравнева 78, розрахований на чотири групи з наповнюваністю 88 дітей. На перше 1 вересня було 59 дітей:

  • І молодша (рання) – 9
  • ІІ молодша – 14
  • Середня – 21
  • Старша – 15 (інклюзивна група)

За статутом заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем 10,5 годин. Починається робочий день о 7.00 годині ранку і закінчується 17.30 вечора.

У зв’язку з військовою агресією рф проти України, з метою збереження життя та здоров’я учасників освітнього процесу, виконання освітньої програми за 2023 – 2024 навчальний рік, освітній процес з дітьми дошкільного віку був організований в дистанційному форматі та у формі консультацій для батьків в онлайн-режимі, використовуючи платформи Zoom, VIBER, сайт закладу тощо. Вихованці та їх батьки постійно долучалися до флешмобів, челенжів, конкурсів. З першого вересня розпочала свою роботу три групи ІІ молодша, середня та старша.

Організація освітньої діяльності в закладі освіти в 2023-2024 навчальному році здійснювалась відповідно до: Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення Національної доктрини розвитку освіти, Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, чинних комплексних програмам, Концепції національно-патріотичного виховання, Положення про дошкільний навчальний заклад, власного Статуту, Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», листом МОН № 1/6887-22 від 22.06.2022 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників», річного плану роботи і була спрямована на забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини, її фізичного і психічного здоров'я.

Освітні програми, якими керувалися педагоги в організації освітнього процесу

 

Освітній план закладу складався з інваріативної та варіативної частини, який враховував вимоги Базового компонента дошкільної освіти в Україні. Використовували  освітню програму для дітей від 2 до 7 років «Дитина». В закладі продовжили впроваджувати парціальну програму національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина», (авт. – Кичата І., Каплуновська О., Палець Ю.; за наукового редагування Рейпольської О.)

Аналіз результатів підвищення кваліфікації та атестації педагогів

Цього року згідно «Плану підвищення кваліфікації та атестації педагогів» курсову підготовку педагогічних працівників проходили чотири педагоги на базі Миколаївського ОІППО та інтернет платформах. Вихователі успішно пройшли атестацію на відповідність займаній посаді, підняли свій кваліфікаційний рівень спеціаліст Відповідно до наказу відділу освіти, молоді та спорту «Про підсумки атестації педагогічних працівників у 2024 році» від 22.04 2024№ 47-к, на підставі рішення атестаційної комісії ІІ рівня при відділі освіти, молоді та спорту Шевченківської сільської ради (протокол засідання від 19.04.2024 №4) було присвоєно:

  • кваліфікаційну категорію «спеціаліст» БАДЮЛ Наталії Сергіївні, вихователю середньої групи;
  • кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»:

- БАБАК Анастасії Миколаївні, вихователю старшої групи;

 - ШОКОТ Олені Русланівні вихователю інклюзивної групи.

  • підтверджено 10 розряд, відповідає займаній посаді СОБОЛЄВІЙ

Наталія Володимирівна, вихователю другої молодшої групи.

 

Важливою метою ЗДО є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровлення дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Організація освітнього процесу у ЗДО

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:

  • збереження та зміцнення фізичного та психічного здоровя дітей;
  • формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів;
  • забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
  • виховувати потреби у самореалізації та самоствердженні
  • безпека життєдіяльності дитини

Структура календарних планів педагогів

Кожен педагог мав можливість творчого підходу до планування. Календарне планування педагоги складали 1 тиждень вперед. Календарні плани педагогів враховували вимоги Базового компоненту та

освітньої програми «Дитина»:

- віковий склад групи;

- рівень розвитку дітей;

- оволодіння знаннями, навичками та уміння дітей;

- умови ЗДО;

- та напрями роботи колективу.

Плани роботи календаризовані з урахуванням дистанційної форми навчання, містили зміст роботи з дітьми на день. В них були розміщені основні режимні моменти першої і другої половини дня, окремі види діяльності дітей. Плани педагогів забезпечували зв’язок навчально-виховної роботи на заняттях і в повсякденному житті – підготовчу роботу до заняття, а також після заняття для закріплення уявлень, знань і вмінь дітей.

Забезпечували зв’язок перспективного та календарного панування. Плануючи педагогічний процес, педагоги спиралися на особливості віку дітей, індивідуальний склад вікової групи, рівень володіння навичками та уміннями, інтереси та потреби дошкільників.

Основною формою організованої начальної діяльності було заняття з різних видів програми. Виконувалися вимоги наказу МОН від 20.04.2015 р. № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину в дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності». Також в повному обсязі виконувалися вимоги листа МОН від 02.03.2022 р. № 1/3845-22 «Рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні під час планування дистанційної роботи.

Педагогічний процес у плануванні представлений цілісно, у взаємозв’язку всіх напрямів роботи, розділів програми, тематики занять, видів діяльності дітей, а також враховані конкретні умови ЗДО, його місцезнаходження, пору року, час планування.

Особливої уваги у плануванні педагоги надавали розвитку ігрової діяльності.

Рухливі та дидактичні ігри педагоги планували по декілька щоденно з урахуванням дистанційної форми навчання.

Форми організації роботи – колективна, індивідуальна. Через воєнний стан восени була продовжено дистанційну форму навчання. Особлива увага дітям приділяється в період адаптації при дистанційній формі навчання, особливо дітей з ООП. Забезпечення психоемоційного комфорту в адаптаційний період – запорука збереження психічного здоров’я учасників виховного процесу та їх легкої адаптації в нових умовах, підчас військового стану. Цьому сприяє доброзичлива атмосфера в спілкуванні з дітьми, тісний взаємозв’язок вихователів з батьками, проведення групових та індивідуальних консультацій для батьків.

Щоденна кількість і послідовність занять з вихованцями ЗДО визначається орієнтовним розкладом, що корегується щорічно з урахуванням гранично допустимим навантаженням на дітей згідно програм, вікових та індивідуальних особливостей дошкільників, відповідно до санітарного регламенту.

.

Діяльність методичного кабінету та методичний супровід розвитку компетентності педагогів

Основним аспектом розвитку нашого закладу в 2023/2024 н.р. були наступність між дошкіллям і початковою ланкою школи, підвищення професіоналізму педагогів та співпраця з батьками.

Пріоритетними діями колективу в 2023/2024 н.р. були:

1. Безпека життєдіяльності під час воєнного стану. Формування

здоров’язбережувальної компетентності.

2. Національно-патріотичне виховання.

3. Формування логіко-математичної компетентності.

 

Педагоги закладу активно співпрацюють з батьками, вчасно відгукуються на їхні запити. З цією метою проводилися і проводяться різноманітні онлай форми роботи в зв’язку з новими викликами сьогодення. Хочу зауважити, що онлайн робота не тільки посилили активність батьків в освітньому процесі, а й розширили їх педагогічну компетентність у навчанні та вихованні дітей.

Відповідно до змісту освітньої діяльності закладу забезпечується на засадах освітніх ліній, визначених Базовим компонентом:

  • «Особистість дитини»
  • «Дитина в соціумі»
  • «Дитина в природному довкіллі»
  • «Дитина в світі культури»
  • «Гра дитини»
  • «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
  • «Мовлення дитини»

Тому робота педагогів орієнтована на виконання Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція) щодо формування у дошкільників активної позиції та елементарної життєвої компетентності

Аналіз виконання освітніх завдань за 2023/2024 н.р.

1) Безпека життєдіяльності під час воєнного стану. Формування

здоров’язбережувальної компетентності.

Вихователі активно працювали над дистанційною освітою, спрямованою на розвиток у дітей базових навичок самозахисту в навколишньому середовищі. Вони ознайомлювали дітей з джерелами небезпеки (в природі, серед людей, серед предметів),

пояснювали причини виникнення небезпечних ситуацій і способи їх запобігання, а також акцентували на наслідках нехтування правилами безпеки. Педагоги навчали дошкільнят, враховуючи їхній вік, як захистити себе та подбати про своє здоров’я й безпеку інших.

Особливу увагу приділяли відвідуванню укриття за місцем перебування дітей, консультували щодо організації ігор у сховищі та використання малорухливих і дидактичних ігор. Постійно наголошували на діях під час сигналу «Повітряна тривога». В ігровій формі, доступно й зрозуміло, допомагали дітям освоїти основи безпеки, навчали розпізнавати межі небезпеки й не боятися, а діяти в будь-якій загрозливій ситуації, зокрема в умовах мінної небезпеки.

У середніх та старших групах дистанційно проводили Тижні безпеки, під час яких навчали дітей безпечній поведінці на дорозі, в природі та вдома. Особлива увага приділялася попередженню дитячого дорожньо-транспортного травматизму й мінній безпеці. Вихователі консультували батьків та розробляли для них інформаційні пам’ятки. Вихователі всіх груп щоденно проводять тематичні заняття, ігри, бесіди та читають відповідну літературу, навчаючи дітей турбуватися про свою безпеку.

Також здійснюють заходи з попередження булінгу. На батьківських зборах обговорюються питання збереження життя і здоров,я дітей, а адміністрація інформує про умови навчання під час воєнного стану.

 

2) Національно-патріотичне виховання

У закладі продовжили реалізовувати програму національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина» (авт. – Кичата І. І., Каплуновська О. М., Палець Ю. М.; під науковим редагуванням Рейпольської О. Д.).

Вихователі починають формувати патріотичні почуття з раннього віку. Любов до Батьківщини у наймолодших вихованців зароджується через любов до своєї родини та рідного дому. Педагоги навчають дітей спершу бачити красу навколо, а вже потім захоплюватися красою та багатствами своєї країни. Вони вчать берегти рослинний і тваринний світ. Вихованці з цікавістю переглядали відеоматеріали про Україну, а починаючи з середньої групи, діти більш детально ознайомлюються з природою рідного краю.

Дошкільнята добре знають державні символи, збагачують свій словниковий запас такими словами, як держава, герб, прапор, гімн, обереги, символи. Старші діти знайомляться з Києвом – столицею України, а також з іншими містами. Вони розглядають карту України, називають гори, річки, моря. Особливу увагу приділяли вихованню поваги до захисників України. До дня Святого Миколая та новорічних свят діти та працівники садка «Барвінок» підготували для наших захисників подарунки: солодощі, малюнки, аплікації, обереги та листи. На Пасху разом із батьками вихованці надіслали бійцям вітальний лист, паски та дитячі малюнки.

Протягом навчального року педагоги закладу: Бабак А.М., Соболєва Н.В., Шокот О.Р. проводили відкриті покази занять патріотичного спрямування, де діти дізнавалися більше про історію та культуру своєї Батьківщини. Ці заходи не лише зміцнювали уявлення дітей про національні цінності, але й формували почуття гордості за свою країну. Завдяки таким заняттям вихованці засвоювали важливі морально-етичні норми та вчилися шанувати традиції українського народу.

Дітей також глибоко ознайомлювали з українськими народними традиціями та іграми, виховуючи повагу до культурної спадщини. Старші дошкільнята неодноразово брали участь в онлайн-конкурсах, присвячених національно-патріотичному вихованню, а саме: До Дня Незалежності України - І – ІІІ місця, «Обереги рідної землі» – приймали участь, «З Україною в серці» - І місця, День української писемності та мови - І – ІІІ місця, «Українська мрія» - І місце, «З Україною в серці» - І місця, Фотовиставка до Дня Соборності України «Україна – це ми»- прийняли участь, Чарівний світ українського мистецтва - ІІ місця, «Мій Шевченко» - І – ІІ місця, Всеукраїнський конкурс присвячений пам’яті Тараса Шевченка «Думи мої, думи мої» - прийняли участь, До дня народження Т.Г. Шевченка «Стежками генія» - прийняли участь.

 

3) Формування логіко-математичної компетентності

Протягом року вихователі закладу дошкільної освіти активно впроваджували заходи, спрямовані на формування у дітей базових математичних понять, таких як «число», «величина» та «форма». Діти знайомилися з сенсорними еталонами, основами множини, додаванням та відніманням. Велика увага приділялася ознайомленню дошкільнят із поняттям задачі та її структурою. Педагоги вправляли дітей у складанні та розв’язанні різних типів задач, що сприяло розвитку логічного мислення. Вихователі навчили дітей орієнтуватися в просторі та часі, що стало важливим етапом у їхньому розвитку. Діти засвоїли такі поняття, як «ліворуч», «праворуч», «вчора», «сьогодні» та «завтра», що допомогло їм краще розуміти навколишній світ.

Протягом навчального року вихователі активно підтримували інтерес дітей до логіко-математичних вправ та завдань, створюючи умови для радісного пізнання нового.

Вихователь Бадюл Н.С. провела відкритий показ заняття з логіко-математичного розвитку, де діти засвоювали нові знання з додавання, віднімання, орієнтації в просторі та розвитку математичного мислення. Це заняття сприяло поглибленню навичок дітей у вирішенні логічних завдань та підвищувало інтерес до математики через цікаві вправи та ігри.

Діти навчилися використовувати різні прийоми для виявлення відношень і закономірностей між предметами та явищами в повсякденному житті. Наприклад, вони порівнювали розміри та форми предметів, визначали їхнє розташування в просторі, що сприяло кращому розумінню взаємозв’язку між об’єктами.

Завдяки систематичним заняттям, діти навчились робити висновки на основі аналізу інформації, що розвивало їхню спостережливість і критичне мислення. Також діти навчалися розуміти зв’язок між подіями і часом.

Вихователі пояснювали послідовність подій, що сприяло формуванню у дітей відчуття часу та його значення. Під час занять діти вивчали частини дня, дні тижня, місяці та пори року, що допомогло їм краще розуміти періодичність і зміну подій. Особливу увагу приділяли вивченню простих арифметичних операцій, таких як додавання та віднімання, що закріплювалося на конкретних прикладах із життя. Це дало змогу дітям застосовувати математичні знання на практиці, розвиваючи навички обчислення. Всі ці досягнення стали результатом систематичного та цілеспрямованого впровадження логіко-математичних вправ та ігор протягом навчального року. Завдяки цьому діти не лише отримали базові математичні

Робота педагогічного колективу під час освітнього процесу через введення воєнного стану в Україні

В цей період освітній процес проходив дистанційно:

  • 59 родин долучилися навчально-виховного процесу та забезпечили зворотній зв’язок;
  • педагоги складали, корегували плани роботи, готували методичні посібники, матеріали щодо роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня дитини та організації освітньої діяльності);
  • педагоги навчалися організації та проведенню онлайн-заходів;
  • налагодити комунікацію з учасниками дистанційного освітнього процесу;
  • підтримували зв’язок з батьками, допомагали їм організувати найкращий садочок у себе вдома, публікували рекомендації на онлайн-ресурсах;
  • складали конспекти занять відповідно до програми розвитку дитини  дошкільного віку;
  • викладали матеріал та спілкування у групі по Viber, гугл клас, через електронну пошту, надсилали опитувальники для батьків;
  • забезпечували на веб-сайті ясел-садка відкритий доступ до інформації та документів (освітні програми, що реалізуються в ясла-садку, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
  • педагоги пропонували для дітей: ігрову, трудову, художньо-продуктивну діяльність;
  • вивчати потреби і запити батьків щодо надання освітніх послуг для подальшого планування в період війни за допомогою он-лайн опитування (усного або письмового)
  • педагоги навчалися створювати презентації (статистичні та анімаційні зображення).

Враховували те, щоб тривалість онлайн – занять не перевищувала встановлених норм. 10 хв. для дітей 3-4 років і 15 хвилин для дітей 5-6 років.

Дотримувалися структури заняття:

- вступна частина;

- основна частина;

- заключна частина

 

Матеріально-технічне забезпечення ЗДО

Слід зазначити попри військовий стан та небезпечну ситуацію в нашому регіоні продовжувалась робота щодо відновлення закладу після пошкодження внаслідок бойових дій, де значна увага приділяється зміцненню та модернізації матеріально-технічної бази, це можливо сталоза співпраці та підтримці Шевченківської сільської ради на чолі голови Пилипенка О.В. та депутатського корпусу, відділу освіти, молоді та спорту на чолі з начальником Гончаренко Т.Ю. Так було завершено роботу капітального ремонту нового групового приміщення на першому поверсі лівого крила закладу на суму 139 916,32 грн. та виконано поточний ремонт частини приміщень закладу – 300 842,84 грн.

В умовах воєнного стану відділ освіти на чолі начальниці Гончаренко Т.Ю. тісно співпрацює з різноманітними фондами завдяки яких, діти нашого закладу отримали теплі чобітки, термоси та теплі пледи від благодійного фонду «КЛУБ ДОБРОДІЇВ», іграшки від американця Джої Вентимілья, канцелярські товари.

В поточному навчальному році за рахунок відділу освіти, молоді та спорту та сільської ради було виготовлено проектно-коштросну документацію на укриття для закладу.

Мною, як керівником закладу вживаються заходи щодо залучення додаткових джерел фінансування та спонсорської допомоги, за цієї співпраці було встановлено доочесну систему води від БФ «АДРА», від фермерського господарста в особі Корсунської Олени були придбані для випускників старшої групи канцелярські набори. .

 

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я вихованців та педагогічних працівників

Для зниження захворюваності колективом закладу велася достатня робота, зокрема, роз’яснювальна робота серед дітей та батьків щодо профілактики захворювань, дотримання санітарно-гігієнічних вимог, здійснення загартування вихованців, організація фізичного виховання, чітке дотримання режиму дня, взаємодія медсестри з вихователями та батьками.

Відповідно до ст. 23 Закону України «Про освіту» заклад дошкільної освіти веде роботу та забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Ця робота ведеться в таких напрямках:

  • Створення безпечних умов для перебування дітей в ЗДО;
  • Організація догляду за дітьми;
  • Робота з колективом по ОП, ПБ, БЖД;
  • Навчально-виховна робота з дітьми з питань ОБЖД;
  • Робота з батьками.

Досить таки на високому рівні проводиться робота з батьками. Вихователями закладу проводяться бесіди, консультації, інструктажі. Проводилася робота з дітьми щодо попередження дитячого травматизму та безпеки житі діяльності вдома та в природі, особливо що стосується мінної безпеки та під час повітряних тривог.

Нажаль через дистанційну роботу закладу харчування в закладі не проводилось, але педагоги груп постійно проводили просвітницьку роботу щодо безпечного та правильного харчування дитини дома.

Отже, завдяки співпраці всього колективу, дієвій підтримці відділу освіти, засновника, батьків, спонсорської допомоги та умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, колектив закладу креативно та сучасно здійснює педагогічний процес для дошкільнят.

Шановні батьки, шановні колеги, я бажаю насамперед міцного здоров’я Вам та вашим рідним і близьким. Дякуємо за розуміння та підтримку у непростий для всіх нас час та сподіваємося на подальшу тіснута плідну співпрацю задля наших дітей і нашого майбутнього.

Але особливі слова подяки я хочу сказати всім працівникам нашого закладу за невтомну працю, терпіння, любов до дітей, щирість почуттів та відданість рідному садочку. Незважаючі на такий непростий час для нашої держави ми всі віримо в перемогу України.

Сподіваємось, що ми й надалі спільними зусиллями, бажанням, творчим підходом будемо успішно працювати над вирішенням найактуальніших проблем сучасності – виховання майбутніх громадян нашої держави.

 

Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

ЗВІТ

Директора Котляревського закладу дошкільної освіти

(ясла-садок) «Барвінок»

Дука Вікторії Володимирівни

перед колективом,

батьками та громадськістю

про проведену роботу

за 2022-2023 навчальний рік

 

Звітування он-лайн

20.06.2023 р.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. №178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійних технічних закладів перед колективом та громадськістю».

Шановні батьки та працівники закладу, відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, я, керівник Котляревського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Барвінок» Дука Вікторія Володимирівна, звітую перед Вами про свій персональний внесок у підвищення рівня освітнього процесу та результативність роботи установи протягом 2022-2023 навчального року.

Мета:

Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.

Завдання звітування:

  1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.
  2. Стимулювати вплив рішень у сфері управління навчальним закладом.
  3. Поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень
  4. Запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в нашому закладі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.

Порядок денний:

  1. Вибори голови та секретаря зборів
  2. Вибір лічильної комісії
  3. Звіт керівника
  4. Обговорення звіту (виступи батьків, членів колективу, громадськості)
  5. Таємне голосування

 

Кількість педагогічного колективу – 8

Дошкільна повна вища освіта – 1

Вища освіта – 4

Середня спеціалізована освіта – 3

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Барвінок» розташований за адресою: село Котляреве, вулиця Першотравнева 78, розрахований на чотири групи з наповнюваністю 88 дітей. На перше 1 вересня було 61 дітей:

  • І молодша (рання) – 7
  • ІІ молодша – 13
  • Середня – 16 (інклюзивна група)
  • Старша – 25

За статутом заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем 10,5 годин. Починається робочий день о 7.00 годині ранку і закінчується 17.30 вечора.

У зв’язку з військовою агресією рф проти України, з метою збереження життя та здоров’я учасників освітнього процесу, виконання освітньої програми за 2022 – 2023 навчальний рік, освітній процес з дітьми дошкільного віку був організований в дистанційному форматі та у формі консультацій для батьків в онлайн-режимі, використовуючи платформи Zoom, VIBER тощо. Вихованці та їх батьки постійно долучалися до флешмобів, челенжів, конкурсів. З першого вересня розпочала свою роботу старша група, а з січня 2023 розпочала роботу середня група.

Організація освітньої діяльності в закладі освіти в 2022-2023 навчальному році здійснювалась відповідно до: Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення Національної доктрини розвитку освіти, Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, чинних комплексних програмам, Концепції національно-патріотичного виховання, Положення про дошкільний навчальний заклад, власного Статуту, Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», листом МОН № 1/6887-22 від 22.06.2022 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників», листа МОН України « Інструктивно - методичні рекомендації «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2022 - 2023 н. р.» від 27.07.2022 р. №1/8504-22, наказу МОН № 527 від 06.06.2022 року «Про деякі питання національно – патріотичного виховання в закладах освіти України», річного плану роботи і була спрямована на забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини, її фізичного і психічного здоров'я.

Котляревський ЗДО (ясла-садок) «Барвінок керується у своїй роботі новим Базовим компонентом дошкільної освіти (прийнятим у січні 2021 року), Освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина», програмою «Впевнений старт» для старших дошкільників. Також вихователі використовують у своїй роботі: «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку (авт. – Кичата І. І., Каплуновська О. М., Палець Ю.М.

Важливою метою ЗДО є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровлення дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Організація освітнього процесу у ЗДО

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:

  • збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей;
  • формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів;
  • забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
  • виховувати потреби у самореалізації та самоствердженні
  • безпека життєдіяльності дитини

Соціально-психологічні умови, в яких виховуються діти дошкільного закладу сприяють збереженню і зміцненню їх психічного та фізичного здоров’я, успішному навчанню і психологічному розвитку в ситуаціях взаємодії з однолітками та дорослими. В групах спокійна, доброзичлива атмосфера; створені умови для індивідуального розвитку дітей, для реалізації їх можливостей, здібностей, потреб через індивідуальні заняття.

Особлива увага дітям приділяється в період адаптації при дистанційній формі навчання, особливо дітей з ООП. Забезпечення психоемоційного комфорту в адаптаційний період – запорука збереження психічного здоров’я учасників виховного процесу та їх легкої адаптації в нових умовах, підчас військового стану. Цьому сприяє доброзичлива атмосфера в спілкуванні з дітьми, тісний взаємозв’язок вихователів з батьками, проведення групових та індивідуальних консультацій для батьків.

Щоденна кількість і послідовність занять з вихованцями ЗДО визначається орієнтовним розкладом, що корегується щорічно з урахуванням гранично допустимим навантаженням на дітей згідно програм, вікових та індивідуальних особливостей дошкільників, відповідно до санітарного регламенту.

Педагоги закладу активно співпрацюють з батьками, вчасно відгукуються на їхні запити. З цією метою проводилися і проводяться різноманітні онлай форми роботи в зв’язку з новими викликами сьогодення. Хочу зауважити, що онлайн робота не тільки посилили активність батьків в освітньому процесі, а й розширили їх педагогічну компетентність у навчанні та вихованні дітей.

Відповідно до змісту освітньої діяльності закладу забезпечується на засадах освітніх ліній, визначених Базовим компонентом:

  • «Особистість дитини»
  • «Дитина в соціумі»
  • «Дитина в природному довкіллі»
  • «Дитина в світі культури»
  • «Гра дитини»
  • «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
  • «Мовлення дитини»

Тому робота педагогів орієнтована на виконання Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція) щодо формування у дошкільників активної позиції та елементарної життєвої компетентності.

З метою підвищення рівня професійної майстерності педагогів і підвищення їх фахової майстерності впродовж навчального року проводилися різні методичні заходи – індивідуальні, групові та масові форми роботи. Так 2022-2023 навчального року педагоги нашого закладу відвідували онлайн методичні об’єднання громади, проходили курси підвищення кваліфікації на базі МІППО, педагогічні ради, педгодини і консультації, відвідували вебінари, анкетування, працювали творчі групи тощо. Протягом року працівники закладу проходили на різних онлайн платформах тренінги з психологічними та медичними службами, які заохотили до отримання знань по наданню першої домедичної допомоги в разі необхідності та з представниками ДСНС служб, які провели ознайомлюючу роботу по правилам поведінки та реагування в разі НС. Всі ці форми роботи були дієвими та оперативними за рахунок розуміння вихователями актуальності питань.

Проводиться робота щодо впровадження інноваційних технологій у навчальний процес.

У закладі проводиться аналіз кваліфікаційного рівня педагогів та доцільність їх розстановкиАле на жаль кадрами на теперішній час заклад забезпечений не в повній мірі і це є певною проблемою.

 

Матеріально-технічне забезпечення ЗДО

Слід зазначити попри військовий стан та небезпечну ситуацію в нашому регіоні продовжувалась робота щодо відновлення закладу після пошкодження внаслідок бойових дій, де значна увага приділяється зміцненню та модернізації матеріально-технічної бази, це можливо сталоза співпраці та підтримці Шевченківської сільської ради на чолі голови Пилипенка О.В. та депутатського корпусу, відділу освіти, молоді та спорту на чолі з начальником Гончаренко Т.Ю. Так було продовжено роботу капітального ремонту нового групового приміщення на першому поверсі лівого крила закладу на суму 139 916,32 грн. та виконано поточний ремонт частини приміщень закладу – 300 842,84 грн. В умовах воєнного стану для тимчасового забиття вікон, що були ушкоджені, було придбано плівка 30 000 грн., листи ОСБ на суму 24950 грн., для організованої дистанційної роботи педагогів придбано ноутбуки та хром бук на суму – 54 тис. 549 грн. 22 коп., проведено заміну пластикових конструкцій (вікна, двері) на суму – 348 000 грн. та на суму 65 229,00 грн., проведено поточний ремонт покрівлі закладу 74 998,76 грн., генератор дизельний – 65 000 грн., було придбано та замінено сендвіч-пенілі на суму 62 387,02 грн., склопакети на суму – 66 621,39 грн., вогнегасники порошкові (4 шт.) – 2000 грн.

Керівником закладу вживаються заходи щодо залучення додаткових джерел фінансування та спонсорської допомоги. Благодійні організації надавали допомогу закладу – антисептики, рідке мило, пральний порошок, ємкості для води, іграшки, мішки для сміття та дитячий набір канцтоварів від ЮНІСЕФ для дітей.

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я вихованців та педагогічних працівників

Для зниження захворюваності колективом закладу велася достатня робота, зокрема, роз’яснювальна робота серед дітей та батьків щодо профілактики захворювань, дотримання санітарно-гігієнічних вимог, здійснення загартування вихованців, організація фізичного виховання, чітке дотримання режиму дня, взаємодія медсестри з вихователями та батьками.

Відповідно до ст. 23 Закону України «Про освіту» заклад дошкільної освіти веде роботу та забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Ця робота ведеться в таких напрямках:

  • Створення безпечних умов для перебування дітей в ЗДО;
  • Організація догляду за дітьми;
  • Робота з колективом по ОП, ПБ, БЖД;
  • Навчально-виховна робота з дітьми з питань ОБЖД;
  • Робота з батьками.

Досить таки на високому рівні проводиться робота з батьками. Вихователями закладу проводяться бесіди, консультації, інструктажі. Проводилася робота з дітьми щодо попередження дитячого травматизму та безпеки житі діяльності вдома та в природі, особливо що стосується мінної безпеки та під час повітряних тривог.

Нажаль через дистанційну роботу закладу харчування в закладі не проводилось, але педагоги груп постійно проводили просвітницьку роботу щодо безпечного та правильного харчування дитини дома.

Отже, завдяки співпраці всього колективу, дієвій підтримці відділу освіти, засновника, батьків, спонсорської допомоги та умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, колектив закладу креативно та сучасно здійснює педагогічний процес для дошкільнят.

Шановні батьки, шановні колеги, я бажаю насамперед міцного здоров’я Вам та вашим рідним і близьким. Дякуємо за розуміння та підтримку у непростий для всіх нас час та сподіваємося на подальшу тіснута плідну співпрацю задля наших дітей і нашого майбутнього.

Але особливі слова подяки я хочу сказати всім працівникам нашого закладу за невтомну працю, терпіння, любов до дітей, щирість почуттів та відданість рідному садочку. Незважаючі на такий непростий час для нашої держави ми всі віримо в перемогу України.

Сподіваємось, що ми й надалі спільними зусиллями, бажанням, творчим підходом будемо успішно працювати над вирішенням найактуальніших проблем сучасності – виховання майбутніх громадян нашої держави.

 

Дякую за увагу!

Ми в соцмережі Facebook

Фото без опису

 

Логін: *

Пароль: *