Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з ООП
Умови доступності закладу дошкільної освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
З метою забезпечення освітніх послуг для всіх учасників навчально-виховного процесу, в тому числі для дітей з особливими освітніми потребами (ООП) в закладі обладнано під'їзд (пандус), який відповідає основним вимогам. З 2019 року в ЗДО відкрито інклюзивну групу для дітей з особливими освітніми потребами, в якій виховується 2 дітей.
Для дітей з особливими освітніми потребами ООП створено:
-
доступність будівель і приміщень;
-
індивідуалізація освітнього процесу з урахуванням діагнозів дітей з ООП;
-
використання відповідних форм і методів освітньої роботи (використання корекційних програм);
-
психолого-педагогічний супровід;
-
дотримання законодавчої бази по інклюзії: введено посаду асистента вихователя (за умови складних психофізичних вад); доповнено класифікатор професій та їх передбачення Типовими штатними нормативами (1 асистент вихователя на 1 інклюзивну групу для організації корекційно-розвивальної роботи); визначені посадові обов'язки асистента вихователя;
-
забезпечення соціального середовища у закладі для вирішення проблем інклюзивної освіти (всі педагоги намагаються створювати у закладі радісну і доброзичливу атмосферу, формують позитивне ставлення вихованців та їх батьків до дітей з ООП);
-
відкритість освітнього закладу для відвідування дітьми з ООП (зміна поглядів, переконань, філософії, менталітету усіх учасників освітнього процесу - дітей, батьків, педагогів, обслуговуючого персоналу, що є важливим для створення у закладі оптимального комфортного середовища;
Створення інклюзивного освітнього простору в закладі дошкільної освіти (забезпечення відповідного оснащення та обладнання освітнього процесу):
- постійне поповнення змістового ігрового обладнання;
- забезпечення демонстраційним та роздавальним матеріалом, індивідуальними картками зі спеціальними завданнями з різних розділів програми;
- поповнення спеціального традиційного і нетрадиційного фізкультурного обладнання, ігрових м'яких модулів тощо;
- здійснення прийому дітей з ООП до закладу дошкільної освіти відповідно до правил прийому дітей до закладу (прийом дітей-інвалідів, які не мають протипоказань щодо відвідування дошкільних освітніх закладів, здійснюється за квотою вільних пільгових місць у закладі);
- забезпечення інтеграції дітей з ООП у загальний освітній процес (освітній простір закладу для інклюзивних дітей - це неоціненний досвід; щоденне спілкування з однолітками, цілеспрямоване виховання поліпшує їх моторний, мовний, соціальний, особистісний, емоційний розвиток; ровесники відіграють роль еталонів і зразків для дітей з особливими освітніми потребами);
- аправленої на гармонізацію дитячих взаємовідносин;
- створення адаптивно-освітнього простору, який задовольняє освітні потреби дитини з ООП;
- забезпечення тісної співпраці з батьками, надання консультативної допомоги сім'ям, які виховують дітей з ООП, залучення законних представників до процесу навчання та виховання дитини, формування у них адекватного відношення до особливостей її розвитку, напрацювання оптимальних варіантів сімейного та суспільного виховання;
Впровадження інклюзивної форми навчання та виховання в закладі дошкільної освіти - це крок назустріч дитині, це нові підходи до навчання дітей з ООП: не дитина повинна підлаштовуватися під загальну систему навчання і виховання, а саму систему слід спрямовувати на задоволення потреб та інтересів кожної окремої дитини. Колектив Котляревського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Барвінок» створює усі належні умови для виховання і розвитку дітей з особливими освітніми потребами.